Формування інформаційних та соціальних компетентностей студентів з метою їх професійної підготовки у педагогічному університеті. Formation of informational and social competence of students for the purpose of their professional training at the Pedagogical University

DSpace/Manakin Repository

Формування інформаційних та соціальних компетентностей студентів з метою їх професійної підготовки у педагогічному університеті. Formation of informational and social competence of students for the purpose of their professional training at the Pedagogical University

Show full item record

Title: Формування інформаційних та соціальних компетентностей студентів з метою їх професійної підготовки у педагогічному університеті. Formation of informational and social competence of students for the purpose of their professional training at the Pedagogical University
Author: Балик, Надія Романівна; Шмигер, Галина Петрівна
Abstract: У статті з’ясовано, що сучасні програми професійної підготовки студентів ґрунтуються на формуванні компетентностей, зокрема інформаційних та соціальних компетентностей; проаналізовано досвід професійної підготовки майбутніх педагогів у галузі інформаційно- комунікаційних технологій; розглянуто організаційно-змістові питання професійної підготовки студентів у галузі інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано педагогічні умови професійної підготовки майбутніх педагогів, зміст інформаційних та соціальних компетентностей. Особливу увагу приділено дослідженню і обґрунтуванню методології інформаційних та соціальних компетентностей. Апробовано методи навчання з допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, що стимулюють у студентів розвиток навичок XXI століття через розв’язування проблем з життя практичного характеру шляхом розробки соціально-орієнтованих проектів.
Description: In this article we have defined that current training programs are based on the formation of students' competencies, in particular information and social competences; We have analyzed the experience of training future teachers in the area of information and communication technologies; We have considered organizational and content issues of students professional training in the area of information and communication technologies. We have defined pedagogical conditions for professional training of future teachers, the content of informational and social competencies. Particular attention was concentrated on research methodology and substation of information and social competence. We have tested methods of training using information and communication technologies to encourage students to develop the skills of the XXI century by solving the life problems through development of practical and social-oriented projects.
URI: http://elar.fizmat.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1013
Date: 2016


Files in this item

Files Size Format View Description
Article Balyk_Shmyger_competenc.pdf 273.1Kb PDF View/Open main article

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics